top of page

נשירת שיער

עודכן: 19 ביוני 2022

נשירת שיער / שיער דליל / שיער פגום -

נושא כואב ונפוץ בקרב כל האוכלוסיה. חלק מהסיבות לנשירת שיער זהות לכל הגילאים וחלקן קשורות לגיל ומצב בחיים. הסיבות העיקריות מוזכרות בכתבה:



גיל ומצב הורמונלי וסטרס

בגיל המעבר או אפילו לפני מתחילים שינויים הורמונליים בגוף הקשורים לכל הבלוטות ביניהן בלוטת התריס, הורמוני מין, בלוטת אדרנאל וכו'. שינויים אלה מפרים איזון בכל מערכות הגוף ומשפיעים גם על צמיחת השיער.


דוגמא נוספת נפוצה היא בקרב נשים שבזמן הריון נטלו תוספי תזונה להזנתן ולהזנת העובר ולאחר הלידה הפסיקו. לאחר מספר חודשים תיתכן נשירת שיער מאסיבית, במיוחד בקרב המיניקות.

מלבד חסרים תזונתיים מתווספים גם מחסור בשינה, אכילה לא מסודרת, רכבת הרים הורמונלית וסטרס. המלצה שלי היא להמשיך ליטול מולטי ויטמין גם מספר חודשים לאחר הלידה. לגבי הסטרס יש כלים רבים לסייע. חלק מהשלמת החסרים תשפיע לטובה גם בנושא זה.


חסרים תזונתיים

  • אנמיה: חוסר בברזל, ויטמין B12, חומצה פולית או אחד מהם. במצב של אנמיה יש קושי בהעברת חמצן לכל תאי הגוף וביניהם תאי הקרקפת - אין הזנה מיטבית לזקיקי השיערה.

  • מינרלים: העיקריים הם ברזל, אבץ וסיליקה (מצוי בשיבולת שועל)

  • ויטמינים: ויטמיני B מסייעים באיזון מערכת העצבים. הנפוץ ביותר בהקשר של נשירת שיער הוא ביוטין - B7

  • אומגה 3 השלמה בתזונה או בתוסף.

סיבות חיצוניות:

  • שימוש בתכשירים כימיים: ראשית חפיפה תכופה ואפילו יומיומית ובמיוחד כשמשתמשים בתכשירי שיער המכילים חומרים כימיים ואגרסיביים כמו שמפו המכיל SLS שהוא חומר מקציף במוצרי הניקוי הפוגם בשיערה. מומלץ מאוד לעבור לשמפו טבעי שאינו מכיל SLS, פראבנים, מלחים. לאחר תקופה קצרה של שימוש בשמפו טבעי אפשר יהיה להרגיש בהטבה במראה שיער בריא יותר ומלא. המלצה שלי - לעבור גם לסבון גוף טבעי.

  • החלקות שיער / פן: שימוש בחומרים כימיים

  • צביעת שיער: מכיל אמוניה.

גם כאן מומלץ לחפש את האלטרנטיבות היותר טבעיות: שימוש בצבע לשיער שאינו מכיל אמוניה, החלקת שיער בחומרים יותר טבעיים וכו.


מוצרים טיפוליים שאני רוקחת:

כחלק ממוצרי הטיפוח שלי אני מציעה סרום לטיפול בנשירת שיער ומרכך לשיער רגיל ויבש לאחר חפיפה.

שני המוצרים נרקחים מחומרים טבעיים בלבד והם מכילים תערובת שמנים ייחודית להזנת הקרקפת והשיער. שמנים אלה מעודדים הזרמת דם וחמצן לזקיקי השיערה ולטיפוח השיער למראה רך ומלא.

בסרום לטיפול בנשירת שיער https://did.li/VhSw5 מומלץ להשתמש פעם בשבוע. מורחים כמות על הקרקפת, מעסים ומכסים במגבת חמה למשך שעה ולאחר מכן יש לחפוף את השיער.

במרכך לשיער רגיל ויבש https://did.li/vEMNf יש להשתמש לאחר כל חפיפה.



127 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page